علت علمی نماز...

نماز، تسبیح خداوند است که موجب نزدیکی روحی و معنوی ما با او می گردد. نماز خواندن، تبادل انرژی های منفی و معیوب با انرژی های مثبت و روحانی است که این تبادل در حالت های مختلف نماز خواندن ، متفاوت بوده و به شرح زیر میباشد: حالت ایستاده : تبادل انرژی با زمین از طریق کف پاها و گرفتن انرژی معنوی از چاکرای سر میباشد. حالت رکوع : تبادل انرژی بالاتنه با پایین تنه از طریق چاکرای کف دستها و چاکرای روی زانوها میباشد. حالت سجده : تبادل انرژیهای منفی با زمین از هفت منطقه ی چاکرای پیشانی، چاکرای زانوها، چاکرای کف دستها و چاکرای روی پاها و گرفتن انرژی مثبت زمین از طریق این چاکراها میباشد. انرژی زمین، احساس شادی، رضایت، امید، لذت و میل ادامه ی حیات را ایجاد می کند. در حالت سجده، چاکرای پیشانی که مرکز استدلال و منطق است، متعادل می گردد. افرادی که سجده های طولانیتری داشته باشند، می توانند این چاکرا را متعادل تر ساخته و به افرادی منطقی تر و حتی روشن ضمیر تبدیل گردند. این چاکرا، مرکز خلاقیت ها، الهام ها، منطق و استدلال است. در اسلام نیز سجده ی طولانی سفارش شده است. تحقیقات بر روی یکی از ورزش های « یوگا » که بسیار شبیه به انجام سجده است، نشان داده که سجده ی مداوم و مکرر به خصوص طولانی میتواند: - موجب بالا رفتن سطح منطق و استدلال گردد.( به علت فعال شدن چاکرای چشم سوم ) - سبب فعال شدن چاکرای آجنا ( وسط پیشانی ) و سبب روشن بینی و اشراق گردد. - موجب افزایش سطح آگاهی و کنترل انرژی های روانی ( بدلیل فعال کردن چاکرای چشم سوم و آجنا ) گردد. - سبب کشیدگی ماهیچه های پشت و آسودگی ماهیچه های کمر و اتصال بین مهره ها گردد. - سبب رها شدن دیسک های ستون فقرات و یه حالت طبیعی در آمدن مهره ها گردد. - سبب آرامش اعصاب سمپاتیک، تنظیم غده ی آدرنال و یه موجب آنها ، تسکین دهنده و کاهش دهنده ی خشم و عصبانیت باشد. به علت فشار معده و فعال کردن چاکرای خورشیدی، دافع یبوست باشد. - معالج بیماری « سیاتیک » باشد. - موجب تبادل بیشتر انرژی های منفی بدن با انرژی های مثیت زمین از طریق چاکراهای کف دستها، روی پاها، روی زانوها و روی پیشانی گردد. حالت نشسته : در این حالت نیز تبادل انرژی با زمین از طریق چاکرای پاها و زانوها و چاکرای خاجی یا ریشه ( در انتهای دنبالچه ) صورت گرفته و انرژی روحانی از چاکرای تاجی یا سر گرفته می شود. در این حالت، دستها روی پاها است تا انرژی بالا تنه و پایین تنه با هم تبادل شده و گردش انرژی متعادل گردد. حالت قنوت : در این حالت، تبادل انرژی از طریق کف دستها اتفاق می افتد. در حین نماز خواندن، یا گفتن ذکرها، انرژی خود درمان گر « آلفا » آزاد گشته و سپس در وضعیت های مختلف نماز ، در کل بدن به گردش در می آید. در ضمن ، با گرفتن دستها در مقابل صورت در زمان قنوت، برگشت انرژی درمان گر به کمک صورت نیز اتفاق می افتد. از نظر علمی ثابت شده که میزان انرژی حیاتی، قبل و بعد از غروب خورشید، به بالاترین حد خود می رسد و می بینیم که سفارش به نماز اول وقت یعنی درست قبل از طلوع و غروب خورشید شده است تا انرژی حیاتی بیشتری را دریافت کنیم. نماز و دعا و عبادت جمعی نیز بسیار قدرت دارد زیرا انرژی جمعی ایجاد می کند. به همین دلیل است که در اسلام، نماز جماعت و دعای جمعی، سفارش شده است.

خوشبو کننده های هوا را حذف کنید


خوشبو کننده های هوا را حذف کنید

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این مطلب که بعضی افراد برای خوشبو کردن فضای داخل منزل از اسپری های خوشبو کننده هوا استفاده می کنند، بیان داشت: از آنجا که این اسپری ها دارای آلاینده های شیمیایی حساسیت زا هستند لذا توصیه می شود افراد برای خوشبو کردن فضای داخل منزل از این اسپری ها استفاده نکنند.

دکتر لوک زاده در ادامه با اشاره به آلاینده منوکسیدکربن خاطرنشان ساخت: این آلاینده از آلاینده های خطرناک داخل منزل است که در اثر استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد تولید می شود بنابراین توصیه می شود برای پیشگیری از مسمویت با منوکسیدکربن روزی چند مرتبه پنجره ها را باز نموده تا هوا در فضای داخل منزل جریان پیداکند.

وی همچنین متذکرشد: در صورت استفاده از شومینه از خروج هوا و مسدود نبودن دودکش ها مطمئن شوید و همچنین افراد از استاندارد بودن اجاق گاز نیز مطمئن شوند و مرتب نیز از هود استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد متذکرشد: رطوبت داخل حمام نیز از دیگر مواردی است که باید دقت لازم در آن صورت بگیرد.

این متخصص طب کار افزود: افراد ضمن رعایت تهویه مناسب حمام رطوبت موجود در فضای حمام را با خشک کردن سطوح حمام کاهش دهند چرا که رطوبت داخل حمام باعث رشد قارچ ها می شود.

دکتر لوک زاده تصریح کرد: بعضی افراد برای از بین بردن حشرات و جوندگان داخل آشپزخانه از حشره کش ها استفاده می کنند که این مواد باعث تحریک چشم، بینی و گلو می شود که توصیه می شود برای کنترل حشرات و جوندگان مواد غذایی را در فضای بیرون نگهداری نکنند و در صورتی که افراد مجبور به استفاده از حشره کش ها شدند حتما پنجره ها را باز کرده و بلافاصله از محیطی که حشره کش زده شده خارج شوند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

عوارض جدی بیماری های روماتیسمی اطفال


عوارض جدی بیماری های روماتیسمی اطفال
بیماری های روماتیسمی که جزو بیماری های شایع کودکان محسوب می شود به علت در پی داشتن عوارض جدی و خطرناک همواره مورد توجه بوده است.


نکته ای که والدین باید به آن دقت کنند این است که علایم این بیماری ها شبیه سرماخوردگی است و همراه با تب، علایم تنفسی و درد استخوانی است. علت دسته بزرگی از این بیماری ها ناشناخته است اما ژنتیک در ابتلای فرد به این بیماری ها نقش مهمی دارد.

بیماری های روماتیسمی عوارض جدی مانند تخریب مفاصل، اختلالات بینایی و معلولیت به همراه دارد و در صورتی که به موقع تشخیص داده و درمان شود از شدت این عوارض کاسته خواهد شد. آشنایی با چند بیماری روماتیسمی شایع در میان کودکان هدف تهیه این مطلب است که امیدواریم مفید واقع شود.دکتر محمدرضا هاتف روماتولوژیست و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با صبوری بسیار پاسخگوی سوالاتمان در این باره بود.

واسکولیت

دکتر هاتف درباره این بیماری به خراسان می گوید: واسکولیت به معنای التهاب عروق است و دسته ای از بیماری های روماتیسمی با این علامت شناخته می شود. واسکولیت ممکن است در عروق کوچک یا در عروق متوسط مثل عروقی که کار خون رسانی به عضلات را انجام می دهد یا در عروق بزرگ مثل عروقی که از قلب خارج می شود رخ دهد. تفاوت بین واسکولیت بزرگسالان و کودکان این است که واسکولیت عروق کوچک در کودکان شایع تر است.در بیماری منوخ یا پورپورا شاهد واسکولیت عروق کوچک هستیم که درکودکان۵ تا ۱۲سال شایع تر است.

این بیماری علایم عمومی شبیه سرماخوردگی دارد. درد مفاصل و ضایعات پوستی در اندام تحتانی روی ساق پا و ران ها که برجسته تر از سطح پوست است، از دیگر علایم این بیماری است.گاهی تورم در مفاصل بزرگ اندام تحتانی مثل زانو یا مچ پا مشاهده می شود و ممکن است مفاصل دست ها یا آرنج را درگیر کند. از دیگر علایم بیماری، علایم گوارشی است مثل دل درد که گاهی گذرا و گاه شدید و همراه با تهوع و استفراغ است و ممکن است اسهال و خونریزی گوارشی را به همراه داشته باشد. در مواردی کلیه درگیر و خون در ادرار مشاهده می شود.

علایم در ۹۸درصد بیماران مشاهده می شود. بنابراین گرفتن شرح حال بیمار و معاینه بالینی در تشخیص بیماری به پزشک کمک زیادی می کند.این بیماری خوشبختانه یک بیماری خود محدود شونده است و والدین نباید نگران شوند، زیرا این بیماری با آزمایش خون از دیگر بیماری های خطرناک خونی افتراق داده می شود.

در آزمایش خون پلاکت خون این دسته از کودکان طبیعی است در صورتی که در کودکان مبتلا به سرطان خون که علایم شبیه این بیماری را دارند، پلاکت خون پایین آمده است برای درمان این بیماری داروهای سبک مثل آسپرین، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی ایبوپروفن تجویز می شود که به خوبی جواب می دهد.اگر بیماری با این داروها کنترل نشد، از داروی کورتیکو استروئید یا کورتن استفاده می شود. این دارو فقط به بیمارانی که علایم شدید دارند در یک دوره ۲ یا ۳ هفته داده می شود و در بیشتر موارد پاسخ خوبی می گیریم. از آن جا که کورتن ممکن است در رشد کودک اختلال ایجاد کند باید با دقت بسیار زیادی تجویز شود و فقط در صورتی که دیگر درمان ها موثر واقع نشد به مدت محدودی مصرف شود تا کمترین عوارض را برای کودک دربرداشته باشد.

کاواساکی

یکی دیگر از بیماری های واسکولیت، بیماری «کاواساکی» است که در ۸۰درصد موارد در کودکان زیر ۵سال و بیشتر در سنین ۲ تا ۴سالگی بروز پیدا می کند.علت این بیماری ناشناخته است اما به نظر می رسد یک عامل عفونی در بروز آن نقش داشته باشد. کاواساکی در کشورهای آسیایی و ژاپن شایع تر است علایم عمومی بیماری شبیه سرماخوردگی است و با عفونت تنفسی همراه است.گاهی به دنبال عفونت روده ای و یا علایمی مثل دل درد، اسهال و تب خود را نشان می دهد. علامتی که در تشخیص بیماری اهمیت بسیار زیادی دارد، ضایعات پوستی - مخاطی است که طی آن مخاط دهان کودک قرمز می شود و به رنگ توت فرنگی درمی آید.

همچنین لب ها و چشم ها گلگون و بسیار قرمز است. روی دست ها و پاها ضایعات قرمز رنگ دیده می شود و گاه حالت پوسته ریزی پیدا می کند. علایم مفصلی هم به صورت درد و تورم مفاصل بروز می کند. نکته این جاست که در واسکولیت ها مفصل تخریب نمی شود و یا تغییر شکل پیدا نمی کند اما حرکت مفاصل با درد همراه است و ممکن است حرکات و فعالیت های بدنی کودک مختل شود. همچنین بزرگ شدن غدد لنفاوی در بعضی موارد گزارش می شود اما عارضه بسیار مهم این بیماری درگیر کردن عروق کرونر است که خون رسانی به عضله قلب را به عهده دارد.طبق آمارها این بیماری در یک چهارم موارد به التهاب عروق کرونر منجر می شود و باعث گشاد شدن یا کیسه ای شدن رگ ها یا ایجاد لخته خون در رگ ها می شود.

اگر بیماری دیر تشخیص داده شود ممکن است با مرگ و میر همراه باشد و در ۳ درصد موارد به مرگ می انجامد. عوارض عروقی در هفته سوم و چهارم بروز پیدا می کند و زمانی که علایم بیماری تخفیف پیدا کرد، قلب باید تحت نظر باشد. بهترین درمان این دسته از کودکان تزریق ایمونوگلوبولینی داخل ورید است که اگر به سرعت تشخیص داده و درمان آن آغاز شود، از عوارض جدی بیماری کاسته می شود. آسپرین هم که درمان بسیار مناسبی است که به صورت همزمان تجویز می شود.

روماتیسم جوانان

یکی از بیماری های شایع روماتیسمی بزرگسالان یعنی آرتریت روماتوئید در کودکان تحت عنوان «روماتیسم جوانان» شناخته می شود. این بیماری که یکی از بیماری های شایع مفصلی کودکان است، همان طور که در بزرگسالان به تخریب مفصل منجر می شود در کودکان هم ممکن است به تخریب مفصل و اختلال رشد منجر شود. این بیماری به طور کلی در کودکان ۲ تا ۴ سال شایع است ولی گاهی در سنین پایین تر یا بالاتر مشاهده می شود.

این بیماری انواع متفاوتی دارد ممکن است کمتر از ۴ مفصل یا بیشتر از ۴ مفصل را درگیر کند اما در مورد دوم شباهت بیشتری به آرتریت روماتوئید بالغان دارد. در این حالت بیماری بیشتر انگشتان و مچ دست ها را می گیرد، سیر پیش رونده ای دارد و در صورتی که درمان به موقع آغاز نشود باعث تخریب مفصل می شود. نوع دیگر این بیماری، نوع سیستمیک آن است که به استیل (Stills) معروف است و بسیار پر سر و صدا و پرعلامت است. کودک تب بسیار بالایی دارد و حال عمومی بد بیمار علایم دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد.

به تدریج مفاصل زانو یا ران یا دست ها متورم و دردناک و حساس می شود. گاهی راش های جلدی به صورت ضایعات قرمز رنگی در پوست ظاهر می شود که در اوج منحنی تب در شب ها تظاهر می کند. تب این کودکان شب ها به اوج می رسد و به همین دلیل یکی از بهترین راه های تشخیص بیماری است.اگر بیماری به موقع تشخیص داده نشود ممکن است مفصل کاملا تخریب و کودک دچار معلولیت شود. در این شکل از روماتیسم، درگیری قلبی شایع نیست. طبق آمارها نیم درصد از کودکان ممکن است به این نوع از روماتیسم مبتلا شوند که به دلیل مزمن بودن بیماری کیفیت زندگی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد. این بیماری در برخی موارد به اختلال رشد منجر می شود زیرا خود بیماری به مفاصل حمله می کند و از طرفی درمان هایی که ارائه می شود ممکن است به اختلال رشد بینجامد.

به ویژه کورتن که به اختلال رشد می انجامد. همچنین داروهایی مثل MTX در دوزهای پایین برای درمان روماتیسم کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو در واقع داروی بیماران HIV مثبت است اما باعث می شود مفاصل کودکان مبتلا به روماتیسم تغییر شکل پیدا نکند و طول دوره درمان با کورتن را کاهش می دهد. نکته دیگر این است که روماتیسمی که کمتر از ۴ مفصل را درگیر می کند در مواردی اختلال چشمی را نیز به همراه دارد. در این بیماری قسمت قدامی چشم گرفتار می شود و اگر به موقع تشخیص داده نشود، ممکن است به نابینایی منجر شود.

برای تشخیص این نوع از بیماری تست موسوم به «آنا» توصیه می شود که کودک همواره باید تحت نظر باشد تا چشمش درگیر نشود. از دیگر بیماری های روماتیسمی که ممکن است چشم را درگیر کند، سوریازیس است که در بزرگسالان و کودکان ممکن است پس از مشکل مفصلی، به اختلال بینایی بینجامد ولی معمولا به علت تشخیص علایم ، منجر به نابینایی نمی شود. در اغلب موارد درگیری چشم قابل پیش گیری و عوارض چشمی قابل کنترل است.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

خوراکی با خاصیت ضد لخته شدن خون و كاهش كلسترول


خوراکی با خاصیت ضد لخته شدن خون و كاهش كلسترول
این خوراکی خاصیتهای دیگری مانند ضد نفخ و ضد التهاب دارد و در درمان زخم معده نیز استفاده می شود.


یك كارشناس تغذیه در خصوص خواص دارویی "زنجبیل"، گفت: زنجبیل دارای خاصیت ضد لخته شدن خون و كاهش كلسترول می‌باشد كه می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.

یوسف نقیایی گفت: زنجبیل از گیاهان دارویی است كه سابقه مصرف آن به چندین قرن پیش برمی گردد و هر صد گرم آن حاوی 70 كالری است كه عمده آن به خاطر وجود كربوهیدرات موجود در آن است و مقدار ناچیزی پروتئین و فیبر نیز دارد.

وی افزود: اگر زنجبیل به صورت آسیاب شده و پودر استفاده شود، مقدار انرژی آن بسیار افزایش یافته و به میزان 300 كیلو كالری می رسد و حاوی پتاسیم بالایی خواهد بود.

وی افزود: زنجبیل خاصیت ضد نفخ و ضد التهاب دارد و در درمان زخم معده نیز استفاده می شود. همچنین حاوی مواد آنتی اكسیدانی بوده و به همین علت در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش بسیار مناسب است.

 

این كارشناس تغذیه درباره موارد منع مصرف زنجبیل بیان كرد: مصرف زنجبیل برای كودكان زیر 2 سال توصیه نمی شود. همچنین به دلیل احتمال تداخل با داروهای رقیق كننده خون مثل وارفارین بهتر است استفاده نشود. 

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز


آیا دائما حالت افسردگی دارید؟


آیا دائما حالت افسردگی دارید؟
اگرچه بعضی از مردم در زندگی تنها یک بار به افسردگی مبتلا می‌شوند اما افرادی هم هستند که چندین بار فازها و دوره‌های ناخوشایند افسردگی را تجربه می‌کنند.
 آمار رسمی منتشر شده از سوی انجمن روانپزشکان آمریكا نشان می‌دهد از كل مبتلایان به افسردگی حاد حداقل 60 درصد برای بار دوم پس از درمان، علائم این اختلال روانی را تجربه می‌كنند و برای بیمارانی كه دوبار این تجربه ناخوشایند را داشته‌اند در 70 درصد موارد بار سومی هم وجود دارد.

این آمار تا حدودی نگران كننده به نظر می رسد. آماری که ممکن است شما را مضطرب کنند چرا که هیچ کس دوست ندارد دوباره آن احساسات بد را تجربه نماید ولی همه این آمارها بدان معنی نیستند که قرار است افسردگی برای تمام عمر زندگی شما را احاطه كند بلكه فقط کافی است نسبت به بیماری خود و فاكتورهایی كه عامل برگشت پذیری آن هستند مطلع باشید.

به گزارش سایت اینترنتی وب ام دی، زمانی که به عنوان یك بیمار افسرده در پروسه درمان قرار دارید باید سعی کنید تا اطلاعات ارزشمندی را برای چگونگی بهتر ماندن حال خود به دست بیاورید. یک بار تجربه کردن بیماری به شما این امکان را می دهد که نشانه های بیماری را بهتر بشناسید و بدانید در چه مواقع و شرایطی بیشتر آسیب پذیر هستید. این آگاهی می تواند به شما کمک کند تا زودتر و سریع‌تر از یك متخصص و اطرافیان خود برای پیشگیری از بروز همان حملات بد و احساس غمگینی کمک بخواهید.

وقتی از یک افسردگی شدید نجات پیدا می‌کنید داروها به شما این امکان را می‌دهند که دیگر بیمار نشوید و علائم این اختلال را در كنترل داشته باشید. هرچند ممکن است در این شرایط احساس شادی نکنید اما لااقل می‌توانید از خانه و تختخواب بیرون بیایید و دوباره به سرکارتان برگردید. اما این برای این که دیگر شما هیچ وقت احساس‌های آزار دهنده افسردگی را تجربه نکنید، کافی نیست.

علاوه بر دارو روش‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند كه به شما كمك می‌كنند حال بهتری داشته باشید مانند ورزش كردن و تمرینات یوگا و تغذیه مناسب كه برای شاد زیستن بسیار موثر هستند. بنابراین از تلاش برای این که هر روز احساس بهتری داشته باشید، دست برندارید. برای این کار باید با متخصص و روان‌درمانگرهای خود همکاری کنید تا به نتایج مطلوب‌تری برسید.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

2نوشیدنی برای تقویت زنان باردار



2 نوشیدنی برای تقویت زنان باردار
زنان باردار باید از خود مراقبت کنند که سرما نخورند چرا که سرفه و عطسه بیش از حد می‌تواند موجب سقط جنین شود....

 
یک محقق طب اسلامی گفت:مصرف آب سیب و آب "به" قوت بدن زنان باردار را افزایش می‌دهد.

سید محمدابراهیم ابراهیمی اظهار داشت: مصرف آب سیب و آب "به" در طول بارداری برای مادران باردار مفید است چرا که به قوت بدنشان افزوده می‌شود.

این پزشک عمومی اضافه کرد: زنان باردار از حمام‌های طولانی پرهیز کنند زیرا گرمای حمام می‌تواند برایشان ضرر داشته باشد.

ابراهیمی افزود: این زنان برای رفع یبوست در طول بارداری می‌توانند از گل قند، خاکشیر و ترنجبین استفاده کنند همچنین مصرف مواد غذایی ملینی مانند آلو و انجیر برای آنها مفید است.

وی ادامه داد: مصرف گل ختمی و برخی از داروهای گیاهی در دوران بارداری به سقط جنین می‌انجامد. طبق گفته ابوعلی سینا هر ماده غذایی که موجب افزایش ادرار و مدفوع شود می‌تواند موجب سقط جنین شود همچنین مصرف مواد غذایی قاعده‌آور نیز می‌تواند موجب سقط جنین شود.

این محقق طب اسلامی بیان داشت: کرفس یکی از مواد غذایی است که موجب افزایش ادرار می‌شود و زنانی که ریسک بالا در بروز سقط جنین دارند از مصرف این ماده غذایی باید پرهیز کنند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

فواید گیاه والک



فواید گیاه والک
یکی از فواید گیاه والک گیاه ناراحتی های دستگاه هاضمه را رفع می كند و ...

 

متخصص داروسازی گیاهی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: تحقیقات نشان داده است كه گیاه والك ناراحتی های دستگاه هاضمه و گوارش را رفع می كند.
 
آسیه شجاعی  افزود: والك ، گیاهی از خانواده لیلیاسه و شبیه  سیر است اما بوی آن ملایم تر و طعم آن شیرین تر از سیر است.
این عضو هیات علمی موسسه طب اسلامی و مكمل دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: والك، نوعی سبزی صحرایی و دارای برگ های بلند و نوك تیز و دم برگ بلندی است كه برای تصفیه خون، مفید است.
شجاعی گفت: این سبزی همچنین موجب كاهش كلسترول خون و كاهش خفیف سطح قند خون می شود.
وی، خواص آنتی اكسیدانی، ضد میكروبی و مهار تجمع پلاكت را از دیگر خواص والك برشمرد و افزود: گیاه والك می تواند برای مشكلات قلبی و عروقی مفید باشد.
متخصص داروسازی گیاهی اظهار داشت: هرچند تماس با گیاه والك می تواند برخی حساسیت های پوستی را ایجاد كند اما درعین حال پمادهای ساخته شده از عصاره این گیاه در درمان برخی از بثورات -دانه های- پوستی و كورك -نوعی جوش بزرگ پوستی- تاثیرگذار است.
شجاعی خاطرنشان كرد: والك كه در خارج از كشور به آن سیر خرسی می گویند ، پیاز زیرزمینی شبیه سیر دارد و در مناطق كوهستانی مانند رشته كوه های البرز و در مناطق فشم، همدان و كرمانشاه می روید.
وی یادآور شد: این سبزی صحرایی را فقط در فصل بهار می توان جمع آوری كرد اما می توان از سبزی خشك این گیاه نیز استفاده كرد اما در این حالت توصیه می شود از روش سایه خشك یا فریز برای نگهداری آن استفاده شود.
متخصص داروسازی گیاهی گفت: بهترین حالت استفاده از والك ، بصورت تازه است كه در مناطق گوناگون كشور به عنوان سبزی خوردن و گاهی در طبخ غذاها مانند كوكو بكار گرفته می شود.

شجاعی افزود: اسانس والك دارای تركیبات گوگردی است.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

غذاهای مدر را می شناسید؟



غذاهای مدر را می شناسید؟
آیا غذاهای مدر را می شناسید؟

 مواد غذایی حاوی آب فراوان مانند پیاز، هندوانه و خیار دارای خاصیت ادرارآوری می‌باشند.

ورم پا

فشار خون بالا، بیماری نقرس، اختلالات هورمونی و مواد غذایی شور که دارای سدیم زیاد می‌باشند و همچنین بیماری‌های مربوط به تیروئید، کبد، قلب و کلیه‌ها می‌توانند خطر بروز اِدِم (ورم) که همان ازدیاد مایع میان بافتی در بدن می‌باشد را افزایش دهند.

اِدِم معمولاً سبب بروز آماس و پف کردگی در قسمت دست‌ها، پاها (به ویژه ساق پا و مچ پا) و شکم و صورت می‌شود.

مواد مدر (ادرارآور) حاوی ترکیباتی هستند که با افزایش دادن حجم ادرار سبب کاهش آب اضافی بدن می‌شوند.

داروهای دیوروتیک (ادرارآور) اغلب توسط پزشک تجویز می‌شوند، اما مواد غذایی و نوشیدنی‌های خاص وجود دارند که دارای اثرات طبیعی ادرارآور بوده و می‌توانند از جمع شدن آب اضافی و بروز آماس و ورم کردگی در بدن جلوگیری کنند.
 
سبزیجات

سبزیجات منابع غنی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر می‌باشند و بنا به گفته کارشناسان، سبزیجاتی که حاوی ترکیبات طبیعی دیوروتیک می‌باشند، عبارتند از: چغندر، سبزیجات برگ پهن و دارای رنگ سبز، نخودسبز، تره‌فرنگی، کلم بروکسل، کدو تنبل، پیاز، کلم، مارچوبه و سیر.
از زمان‌های بسیار قدیم از مارچوبه به عنوان یک ماده ادرارآور طبیعی برای تقویت عملکرد کلیه‌ها استفاده می‌کردند، آناناس و دانه کرفس نیز دارای چنین خاصیتی می‌باشند

از طرفی سبزیجاتی نیز وجود دارند که به علت داشتن آب فراوان، سبب ادرار فراوان شده و در نتیجه از جمع شدن آب اضافی در بدن و بروز اِدِم جلوگیری می‌کنند. این سبزیجات عبارتند از: کرفس، خیار، پیاز، گوجه‌فرنگی و کاهو.

 میوه‌ها

برخی از میوه‌ها دارای خاصیت ادرارآور بوده و می‌توانند به دفع آب اضافی از بدن کمک کنند. به گفته کارشناسان، آناناس و آب لیموترش تازه دارای خاصیت ادرارآور می‌باشند. همچنین میوه‌هایی مانند انواع انگور، هندوانه، خربزه، طالبی و زغال‌اخته دارای ترکیبات طبیعی مدر می‌باشند.

تخم کرفس

دانه کرفس در گل گیاه کرفس وجود دارد و از زمان‌های بسیار قدیم به عنوان دارو از آن استفاده می‌کرده‌اند. در گذشته از آن برای درمان سرماخوردگی، مشکلات دستگاه گوارش، آرتریت و ادم استفاده می‌کردند.

امروزه از دانه‌های کرفس به عنوان یک ماده ادرارآور استفاده می‌شود. از طرفی دانه کرفس می‌تواند سبب کاهش و تسکین اسپاسم‌های عضلانی و همچنین کاهش التهابات گردد.

زنان باردار نباید از این گیاه استفاده کنند، زیرا ممکن است سبب سقط جنین گردد. اگر از داروهای شیمیایی ادرارآور استفاده می‌کنید، دانه‌های کرفس می‌توانند اثرات این داروها را دو چندان کرده و سبب کم‌آبی بدن شوند.
 
گیاهان دارویی

برخی از گیاهان دارویی نیز به طور طبیعی دیوروتیک (ادرارآور) می‌باشند. به طور کلی مصرف گیاهان دارویی یکی از بی‌ضررترین راه‌ها برای تقویت و تنظیم بدن می‌باشد (البته اگر درست و مناسب استفاده شود). جعفری به علت دارا بودن پتاسیم فراوان علاوه بر جایگزین نمودن الکترولیت‌های از دست رفته بدن با تحریک کلیه‌ها به دفع آب اضافی بدن کمک می‌کند. سایر گیاهان که به طور طبیعی ادرارآور می‌باشند عبارتند از: رازیانه، تخم کرفس، گزنه و برگ قاصدک.
 
انواع چای

چای سبز و چای سیاه هر دو طبیعتاً دارای خاصیت دیوروتیک بوده و از زمان‌های بسیار قدیم در چین مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. در حالی که چای دارای خاصیت ادرارآور می‌باشد، اما اضافه کردن گیاهان دارویی به آن می‌تواند این خاصیت را دو چندان نماید. به طور مثال می‌توان با اضافه کردن برگ‌های جعفری به چای، خاصیت مدر بودن آن را دو چندان نمود.

بنا به گفته کارشناسان برای تهیه کردن چای‌های گیاهی دیوروتیک و به منظور مؤثر بودن آن‌ها باید گیاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و یک قاشق چای‌خوری از آن را درون آب جوش ریخته و اجازه دهید تا به مدت 5 تا 10 دقیقه دم بکشد (برای برگ و گل). همچنین برای ریشه گیاهان مدت 10 تا 20 دقیقه زمان برای دم کشیدن لازم است. روزانه 2 تا 4 فنجان از این دم‌کرده‌ها بنوشید.

مواد غذایی حاوی پتاسیم

پتاسیم می‌تواند در متعادل نگه‌داشتن میزان آب بدن مؤثر باشد، بنابراین در پیشگیری از بروز ادم مؤثر می‌باشد.

از آنجایی که مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند یک ماده ادرارآور عمل می‌کنند، لذا به ورزشکاران و افرادی که دچار فشار خون بالا هستند، معمولاً توصیه می‌شود از مواد غذایی حاوی پتاسیم در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند، زیرا این مواد به عنوان یک دیوروتیک (ادرارآور) طبیعی عمل می‌کنند.

کارشناسان به ورزشکاران توصیه می‌کنند پس از فعالیت‌های ورزشی سخت و نفس‌گیر از مواد غذایی مانند آب پرتقال، موز و سیب‌زمینی که حاوی پتاسیم فراوانی می‌باشند استفاده کنند.
 
کافـئـیـن

کافئین یک ماده محرک و ادرارآور طبیعی است. به گفته کارشناسان معمولاً در رژیم غذایی افراد کافئین وجود دارد. برخی از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها از جمله: قهوه، چای، شکلات، نوشیدنی‌های غیرالکلی و بعضی از داروهای شیمیایی حاوی کافئین می‌باشند.

مواد غذایی و نوشیدنی‌های کافئین‌دار اگر در حد متعادل مصرف شوند می‌توانند از جمع شدن آب اضافی در بدن و بروز ادم جلوگیری کنند. البته اثرات کافئین بر افراد مختلف، متفاوت می‌باشد.
 
شکلات

شکلات نیز یکی از مواد غذایی است که به طور طبیعی حاوی ترکیبات دیوروتیک می‌باشد، شکلات حاوی ترکیباتی به نام «تئوبرومین» بوده که ماده‌ای ادرارآور و از خانواده کافئین می‌باشد. این ماده ادرارآور سبب تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و با انبساط عروق خونی، سبب افزایش ادرار می‌شود. از این ماده برخی اوقات در درمان حملات قلبی ناشی از احتباس مایعات در بدن استفاده می‌کنند.
جعفری به علت دارا بودن پتاسیم فراوان علاوه بر جایگزین نمودن الکترولیت‌های از دست رفته بدن با تحریک کلیه‌ها به دفع آب اضافی بدن کمک می‌کند. سایر گیاهان که به طور طبیعی ادرارآور می‌باشند عبارتند از: رازیانه، تخم کرفس، گزنه و برگ قاصدک ماده اصلی تمام شکلات‌ها کاکائو می‌باشد و دانه‌های کاکائو به طور طبیعی حاوی «تئوبرومین» می‌باشند. به گفته کارشناسان بیشترین میزان تئوبرومین در شکلات‌های تیره می‌باشد و هر چه تلخی شکلات بیشتر باشد حاوی «تئوبرومین» بیشتری بوده و مفیدتر است.
 
مواد غذایی ادرارآور

از زمان‌های بسیار قدیم از مارچوبه به عنوان یک ماده ادرارآور طبیعی برای تقویت عملکرد کلیه‌ها استفاده می‌کردند، آناناس و دانه کرفس نیز دارای چنین خاصیتی می‌باشند. کارشناسان اظهار می‌دارند مواد غذایی حاوی آب فراوان مانند پیاز، هندوانه و خیار نیز دارای خاصیت ادرارآور می‌باشند.

 

مارچوبه، جعفری، چغندر، انواع انگور، نخود سبز، لوبیا سبز، آناناس، کدو تنبل، پیاز، تره‌فرنگی، سبزیجات برگ پهن و سیر همگی دارای خاصیت دیوروتیک می‌باشند.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

چگونه از کمر خود مراقبت بکنیم؟

چگونه از کمر خود مراقبت بکنیم؟
کمر درد یکی از مشکلات شایع بشر می  باشد. ما انسانها به عنوان صاحبان کمر خود بایستی برای داشتن یک کمر سالم و مناسب، مراقبتهای لازم را انجام دهیم...

کمر درد یکی از مشکلات شایع بشر می  باشد. ما انسانها به عنوان صاحبان کمر خود بایستی برای داشتن یک کمر سالم و مناسب، مراقبتهای لازم را انجام دهیم. مجموعه زیر شما را در انجام این امر یاری خواهد کرد.
لازم است که بدانیم برای کمر درد هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. اگر چه پزشک، شما را به سمت مسیر بهبودی هدایت می کند، ولی داشتن یک کمر سالم و بدون درد کاملاً به خود شما بستگی دارد. تنها شما می توانید وضعیت نشستن خود را بهبود ببخشید و از فشا رهای وارده به کمر در ضمن فعالیتهای روزانه جلوگیری کنید. همچنین تنها شما هستید که با دنبال کردن یک برنامه ورزشی روزانه کمک به قوی کردن عضلات شکم و پشت خود می کنید.
چگونه از کمر خود مراقبت بکنیم؟
همه ما عادت به نادیده گرفتن کمر خودداریم تا زمانیکه یک روز به صورت غیر منتظره ای فریادبر خواهیم آورد که وای از این کمر درد! چرا من؟
کمر درد یکی از مشکلات شایع بشر می  باشد. ما انسانها به عنوان صاحبان کمر خود بایستی برای داشتن یک کمر سالم و مناسب، مراقبتهای لازم را انجام دهیم. مجموعه زیر شما را در انجام این امر یاری خواهد کرد.
لازم است که بدانیم برای کمر درد هیچ راه حل ساده ای وجود ندارد. اگر چه پزشک، شما را به سمت مسیر بهبودی هدایت می کند، ولی داشتن یک کمر سالم و بدون درد کاملاً به خود شما بستگی دارد. تنها شما می توانید وضعیت نشستن خود را بهبود ببخشید و از فشا رهای وارده به کمر در ضمن فعالیتهای روزانه جلوگیری کنید. همچنین تنها شما هستید که با دنبال کردن یک برنامه ورزشی روزانه کمک به قوی کردن عضلات شکم و پشت خود می کنید. با انعطاف پذیری و قوی نگه داشتن ستون فقرات خود، سه قوس طبیعی پشت خود را در وضعیت طبیعی حفظ خواهید کرد. همچنین راستای ستون فقرات موزون خواهد ماند.
ارزیابی درد کمراز زمانیکه بشر قادر به ایستادن و راه رفتن روی پاهای خود گشت، از درد کمر رنج می برد.
از آنجا که بشر از شانس راه رفتن بر روی چهار اندام محروم می باشد ، این امر باعث گشته که کمر متحمل وزن بیشتری گردد. همچنین فشار زندگی روز مره و وضعیت نامناسب قرار گرفتن بدن و عدم ورزش روزانه و چاقی از جمله مواردی هستند که باعث کمر درد خواهند شد.
اغلب ناراحتیهای کمر جدی نبوده و ناشی از آسیبهای جزئی ، کشیدگی زیاد و افزایش سن می باشند. متأسفانه بشر قادر به متوقف کردن کار خود نیست و درعین این که از درد کمر رنج می بردبه فعالیت خود ادامه می  دهد. اگر انسانها از علائم هشدار دهنده یک کمر درد حاد و اولیه چشم  پوشی کرده و به طور کافی از کمر خود مراقبت نکنند، کمر درد آنها مبدل به یک کمر درد مزمن خواهد شد تا جایکه دیر یا زود کمر ناتوان خواهد گشت و به طبع آن ،فرد را ناتوان خواهد کرد.
تشریح کمر درد
یک کمر سالم، قوی، انعطاف پذیر و بدون درد است. عملکرد اصلی کمر محافظت از اندام فوقانی ، نگهداری از طناب نخاعی، کمک به انعطاف پذیری و محلی برای اتصال عضلات و «لیگامان»هاست.
ستون فقرات کمری( قوس کمر) از 5 مهره( L1- L2) تشکیل شده است که به همراه دیسکها، ریشه های اعصاب، عضلات و «لیگامان»ها می باشد. مهره ها و دیسکها ی مابین آنها بیشترین فشار را تحمل کرده و بزرگترین اعضای فقرات کمر هستند. یک ستون فقرات سالم دارای راستای صحیح به همراه سه قوس طبیعی و وضعیت اندامی موزون می باشد که به توسط عضــلات پشت، شــــکم ، باسن و پا محافظت می  شود.
ساختار یک کمر نا سالم:
درد زمانی شروع می شود که تحریک نا سالمی به انتهای اعصاب وارد می  گردد. مغز،به عنوان کامپیوتر پیچیده بدن که همه تحریکات اعصاب را تنظیم می کند، تحریکات معیوب ذکر شده را به عنوان درد درک می کند و در پاسخ به این درد ،عضلات پشت تلاش به حفاظت از کمر می کنند. در نتیجه به گرفتگی موضعی می روند تا منطقه دردناک را بی حرکت نگه دارند. تحریکات عضلانی در صورت ادامه یافتن، منجر به درد و خشکی می شوند. عواملی چون نگرانی، خستگی و اضطراب زندگی روزمره باعث افزایش کمر درد می گردند.
علل کمر درد
1- وضعیت ضعیف قرار گرفتن بدن، ورزش و چاقی:

عوامل فوق الذکر برای کمر درد شما بسیار مضر می باشند. بیشتر کمر درد  ها، نتیجه استفاده نادرست از کمر است. یک وضعیت نامناسب قرار گرفتن بدن باعث کشیدگی کمر گشته و سبب آسیب آن می شود. افزایش قوس کمر در نتیجه ضعف عضلات شکم می  باشد. عضلات ضعیف شکم کمر را از داشتن یک حایل قوی محروم می کند. افزایش وزن باعث بالا رفتن احتمال کشیدگی کمر می شود.
2- استرین و اسپرین کمر:کشیدگی «تاندون» و یا «لیگامان» در ناحیه کمر که به«استرین» و «اسپرین »معروفند و زمانی اتفاق می افتند که عضلات و «لیگامان»ها  ی کمر دچار کشیدگی و یا پارگی می گردند. «اسپرین» پشت معمولاً ناشی از فعالیتهای معمولی و شایعی چون خم شدن، بلند کردن اجسام ، ایستادن و یا نشستن به طور نا صحیح می باشد، همچنین «اسپرین» ممکن است ناشی از پیچ خوردگی در تصادفات ماشینی و یا آسیبهای ورزشی باشد.
«اسپرین» پشت در صورت درست درمان شدن کاملاً بر طرف می گردد. تمرین فعالیت صحیح پشت می تواند مانع از بسیاری «اسپرین»های کمر گردد.
3-پارگی دیسک:
بخش نرم میانی دیسک ممکن است بیرون آمده و بر انتهای اعصاب فشاروارد کند. همچنین ممکن است دیسک دچار پارگی شده و از کپسول خود بیرون بزند و بر طناب نخاعی فشار ایجاد کند. درد در کل مسیر پشت، ران و ساق تیر می کشد و به نام «سیاتیک آلژیا» معروف است. اگر فشار بر عصب ادامه پیدا کند باعث آسیب عصب گشته و ایجاد خواب رفتگی و ضعف عضلات در پا می کند. بسیاری از افراد با درمانها  ی غیر جراحی بسیار راضی هستند، در حالیکه عده ای نیاز به تزریق و یا جراحی و برداشتن هر چیزی که باعث تحریک طناب نخاعی گشته، دارند. پزشک ضمن جراحی ممکن است بخشی از استخوان و یا بخشی از دیسک آسیب دیده را خارج کند. همچنین ممکن است پزشک دو مهره مجاور را به جهت ایجاد ثبات بیشتر در فقرات پشتی به یکدیگر متصل نماید.
4-« آستئو آرترایتیست»:
در حقیقت بخشی از مراحل افزایش سن، درگیری بدن به«آستئو  آرترایتیست» می باشد. این بیماری بر دیسک و استخوان های پشت تأثیرات بسیاری خواهد داشت. این بیماری باعث باریک شدن دیسک گشته ، همچنین منجر به ایجاد خارهای استخوانی در اطراف مهر ه ها می شود که خود این خار ها منجر به تحریک اعصاب می گردند و ایجاد درد می کنند. یک وضعیت صحیح و استفاده مناسب از فقرات پشتی مانع از ایجاد« آستئو آرترایتیست »و آسیبهای ناشی از آن می گردد.
5- تنش و مشکلات روحی:
نگرانیهای اقتصادی، فشارهای خانوادگی و خستگی می توانند باعث گرفتگی پشت گردند. برای داشتن یک کمر سالم و افزایش شانس داشتن فقرات کمری بدون درد، نیاز دارید که بر مشکلات روحی و فشارهای زندگی خود فائق آیید.
6- سایر عوامل متعدد:عواملی چون اختلالات مادر زادی و از بین رفتن قوسهای طبیعی ستون فقرات از جمله« اسکولیوز »به ندرت منجر به درد ناحیه کمر می گردند، ولی عواملی مثل «پروستات» در آقایان و مشکلات تناسلی در خانمها از شیوع بیشتری بر خوردارند.
«اس       پوندیلوزیس»(spondylosis) که به تغییرات دژانتیو ،ستون فقرات گفته می شوند، معمولاً منجر به درد ناحیه کمر می گردد. اسپوندیلولیستزیس ( Spondylolosthesis) که گاهی در قسمت تحتانی( پایینی) فقرات کمری روی می دهد و شامل سُر خوردن یک مهره به سمت جلو بر روی مهره پایینی خود می باشد نیز از عوامل ایجاد کننده درد کمر می باشد.
نقش پزشک چیست؟پزشک در صورتیکه علت اصلی کمر درد به درستی تشخیص داده شود، به خوبی می تواند به درمان شما کمک کند. یک تشخیص صحیح نیاز به یک تاریخچه کامل، معاینات فیزیکی، بررسیهای آزمایشگاهی و رادیوگرافی(X- Ray) دارد. ممکن است پزشک شما بعد از اولین معاینه یک تشخیص اولیه داده ودرمان شما را به هدف کاهش درد و ناراحتی شروع کند. ولیکن در بیشتر موارد تشخیص نهایی بعد از بررسی کامل و معاینات بالینی لازم انجام خواهد شد.
تاریخچه بیمار:به جهت پیدا کردن مشکل اصلی کمر شما، پزشک مربوطه سئوالاتی از قبیل: چه زمانی درد شما شروع شده؟ محل اصلی درد کجاست؟ آیادرد تنها در یک محل است یا به پای شما نیز تیر می کشد؟ آیا عطسه و سرفه درد شما را تشدید می کند؟ چه چیزی درد شما را تسکین می دهد؟ معمولاً چقدر درد ،شما را آزار می دهد؟ چه درمانهایی را پیش از این داشته اید؟ آیا درمانهای قبلی مؤثر بوده است؟ شغل شما چیست؟ درد کمر شما چگونه در کار روزانه شما تأثیر گذاشته؟ کار های روزمره شما چیست؟ فعالیتهای اجتماعی و عادات شما چیست؟ - از شما پرسیده خواهد شد.
معاینات فیزیکی:
بیشتر اطلاعات از معاینه پشت در موقعیتهای متفاوت و دیدن وضعیت عمومی ، توان عضلات و دامنه حرکتی به دست می آید. قسمتهای حساس و یا ضعف عضلانی و تغییرات حسی می بایستی در نظر گرفته شود. برای اطمینـــــــــان از منبع مشکل کمر، معاینه شکم، رکتال و لگن نیز ضروریست.
مطالعات ویژه:بعد از کامل شدن معاینات فیزیکی و گرفتن تاریخچه از بیمار اطلاعات دیگری چون X- Ray ممکن است لازم باشد. عکس رادیوگرافی و یا X- Ray از کمر ، تنها تغییرات استخوانی را نشان می دهد و مشکلات دیسک و یا کشیدگی (Sprain ) در عکس رادیوگرافی مشخص نمی باشد. د ر صورتی که پزشک به فتق دیسک مشکوک باشد توصیه به گرفتن «میلوگرام »خواهد کرد. همچنین تزریق ماده ویژه ای در ستون فقرات باعث می شود که دیسک خود را در عکس رادیوگرافی ( X-Ray ) نشان دهد. سایر قسمتها که می توانند در تشخیص مؤثر باشند شامل الکترمیوگرافی(EMG) که مطالعه اعصاب و عضلات می  باشد.(CT) سی تی اسکن که X- Ray ویژه ای است به صورت افقی از استخوانها و MRI که تصویر تمامی بافتهای بدن را بدون استفاده از
X- Ray ممکن می سازد.
وضعیت قرار گرفتن بدن
حالت نادرست بدن هنگام بلندکردن اجسام (Lifting ):برای بلند کردن اجسام سنگین هیچگاه کمر خود را در حالیکه زانو هایتان صاف می باشد خم نکنید. در هنگام بلند کردن اجسام از چرخیدن دوری کنید. همچنین تلاش به بلند کردن اجسام تا سطح بالاتر شانه ها از جمله حالتهایی هستند که می توانند منجر به آسیب کمر گردند.
حالت صحیح در هنگام بلند کردن اجسام:
برای بلند کردن اجسام سعی کنید زانو های خود را خم کنید و نه کمر خود را. سعی کنید جسمی را که بلند کرده اید نزدیک به بدنتان نگهدارید. اجسام را تا سطح سینه خود بالا بگیرید. در صورت سنگین بودن اجسام از کمک سایرین استفاده کنید.
حالت نادرست ضمن ایستادن و راه رفتن:
در یک حالت به مدت طولانی نایستید. با پاهای صاف خم نشوید. از پوشیدن کفشهای تخت و یا با پاشنه خیلی بلند ضمن ایستادن یا راه رفتن خودداری نمایید.
حالت صحیح هنگام ایستادن و راه رفتن:هنگام ایستادن سعی کنید یک پای خودرا بالا نگه دارید و مرتباً حالت خود را تغییر دهید. تلاش کنید به گونه ای بایستید که سه قوس ستون فقرات شما در وضعیت طبیعی قرار گیرند. در هنگام راه رفتن سر خود را بالا نگه دارید و انگشتان پای خود را مستقیم به سمت جلو بردارید. کفش راحت با پاشنه کم بپوشید.
حالت نادرست به هنگام رانندگی:از رانندگی در وضعیتی که فرمان ماشین از شما دور است و شما مجبور به اتساع کمر جهت گرفتن فرمان ماشین و یا کشیدن پا ها به جهت فشردن بر پدال هستید خودداری کنید. وضعیت نادرست فوق منجر به کاهش قوس کمر شده و همچنین کشش ناسالمی را در بدن شما باعث می شود.
حالت صحیح رانندگی:صندلی خود را به جلو بکشید و سعی کنید که زانو های خود را هم سطح با لگن خود نگه دارید. مستقیم بنشینیدو با هر دو دست رانندگی نمایید. به جهت محافظت فقرات کمری خود یک حوله لوله شده را در قوس کمر خود بگذارید.
حالت نادرست ضمن نشستن:

در هنگام نشستن قوز نکنید. از نشستن بر روی صندلی که بلند است و یا از میز کار شما فاصله زیادی دارد پرهیز کنید. از خم شدن به عقب و ایجاد قوس نادرست در پشت خود ممانعت کنید.
حالت صحیح نشستن:
بر روی صندلی بنشینید که ارتفاع آن به اندازه ای است که شما به راحتی قادر به قرار دادن کف پاها بر روی زمین باشید در حالیکه زانو های شما هم سطح لگن شما قرار گرفته باشند. در هنگام نشستن، کمر خود را با قرار دادن حوله لوله شده کمک کنید.
حالت نادرست خوابیدن:
از خوابیدن بر روی تشکهای نرم، فرورونده و بدون حافظ پرهیز کنید. خوابیدن بر روی شکم باعث ایجاد قوس ناسالم در کمر و«استرین »کمر می  گردد. 
حالت صحیح خوابیدن:
از تشکهای سفت برای خوابیدن استفاده کنید. بر روی پهلو بخوابید و زانو های خود را خم کنید و یا به پشت بخوابید با یک بالشت در زیر زانو های خود را قرار دهید.

چند نکته مهم:
چگونگی حالت صحیح کمر را بیاموزید و تمرین کنید. سه قوس طبیعی بدن را در وضعیت عادی حفظ کنید. حالت خود را با ایستادن مقابل دیوار چک کنید. در وضعیت صحیح تنها فاصله کمی بایستی بین شما و پشت شما و دیوار ایجاد گردد. حالت تنبل و قوز کرده و یا حالت نظامی باعث افزایش قوس کمر شما می گردد.
بسیاری از حالتهای نادرست بدن از سنین پایین در افراد ایجاد می شودنوجوانان تمایل به خم کردن پشت دارند و یا دختر ها و پسر های قد بلند سعی می کنند با قوز کردن خود را کوتاه تر کنند. همچنین افراد قد کوتاه تلاش می کنند که قد بلند به نظر بیایند و این باعث افزایش قوس کمر می شود. یک وضعیت صحیح مانع از کمر درد می گردد.

سعی کنید قوس گردن رادر وضعیت عادی خود نگه دارید. صاف بایستید با چانه روبه بالا. شکم خود را داخل نگه دارید و لگن خود را مقداری بچرخانید. به این ترتیب شما قوس طبیعی کمر خود را حفظ خواهید کرد.

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

چه رژلبهایی لبها را برجسته تر می کنند؟!

چه رژلبهایی لبها را برجسته تر می کنند؟!
اگر جزو آن دسته از دوستانی هستید که می خواهید هنگام انتخاب رژ لب مورد نظرتان بدانید که کدام رژها لبهایتان را برجسته و درشت تر نشان می دهند با ما همراه باشید...
شاید شما هم هنگام خرید لوازم آرایش بیشتر از فروشنده ی آن محصول کمک بگیرید و او هم طبق اطلاعاتی که از آن محصول آرایشی خود دارد شمارا راهنمایی کند اما بهتر است بدانید که اطلاعاتی حتی ناچیز در مورد انواع لوازم آرایش می تواند شما را در انتخابی مطمئن و راحت کمک کند.
 
در بین لوازم آرایش،  ضد آفتاب یکی از مواردیست که حتما به مشاوره نیاز دارد که مشاور شما می تواند هم پزشک متخصص پوست باشد و هم یک مشاور زیبایی تا بر اساس نوع پوست شما آن را برایتان  تجویز کند.
کرم پودرهاو پنکیک ها نیز طبق نوع پوست انتخاب خواهند شد و به نسبت، دقت و وسواس بیشتری را می طلبند.
ریملها نیز براساس نوع مژه ها انتخاب می شوند که حالت دار و یا صاف و بی حالت باشند تا بدانیدکه قبل از آن به فر مژه نیاز دارید یا خیر!
در این میان
رژ لبها جزو محصولاتی هستند که هر کس به راحتی و بر حسب سلیقه ی شخصی و یا مد شدن آن محصول آن را خریداری می نماید که تنها می تواند برای افرادی انتخاب آنها نیاز به مشاوره داشته باشد که بخواهند لبهای باریک و یا نازک خود را کمی برجسته و درشت تر نشان دهند .
حال اگر جزو آن دسته از دوستانی هستید که می خواهید هنگام انتخاب رژ لب مورد نظرتان بدانید که کدام رژها لبهایتان را برجسته و درشت تر نشان می دهند باید بدانید که:
 
اغلب رژهای بسیار چرب و غلیظ و البته مات لبها را ضخیم تر و درشت تر نشان می دهند که بهتر است قبل از زدن آنها حتما با خط لبی که دو سه درجه تیره تر ازرنگ رژلبتان است دور لب را ، نه با فاصله ی زیاد خط بکشید و سپس از این رژ چرب و مات استفاده نمایید.
کسانی هم که لبهای برجسته وگوشتی دارند با استفاده از رژلبهای براق و البته روشن می توانند آنها را خوش فرم و منظم سازندو ناگفته نماندکه این دسته نیز بهتر است قبل از آن ازیک مداد همرنگ رژشان استفاده کرده و درست روی خط لب خودشان آنرا بکشند.فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

از اضافه وزن تا تناسب اندام در 13 گام

از اضافه وزن تا تناسب اندام در 13 گام
سودمندی این 13 گام در امر کاهش وزن به اثبات رسیده است یک رژیم غذایی متعادل در پیش گرفته و با به کار گرفتن گام های زیر به سلامت کامل دست یابید
 

حدود 10 سال است با افرادی سر و کار دارم که با تلاش های مستمر خود به کاهش وزن و تناسب اندام رسیده اند در این مدت متوجه شدم که 13 راه زیر کمک موثری برای رسیدن به این هدف بود. کسانی را که موفق شده اند الگوی خود قرار دهید و هر کاری را که آنها انجام داده اند انجام دهید ، شما نیز همچون آنان به نتایج مشابه دست پیدا کنید.


1-کارهای روزانه خود را اولویت بندی کنید:همه انسانها به ندرت دچار کمبود وقت می شوند مگر آن که به غلط اولویت بندی کنند از خودتان بپرسید: الان مهم ترین کار چیه ؟ پیاده روی یا نظافت خونه؟ اگر پاسخ شما همیشه و همیشه نظافت منزل باشد آنگاه ناچار می شوید که با اضافه وزن خود کنار آمده و انبساط خاطر پیدا کنید در غیر این صورت انجام نرمش های سبک و روزانه صبحگاهی را در اولویت کار خود قرار دهید.
2-گامهای کوچک بردارید: آنچه را که خواهانش هستید به طور کل با آن چه که می توانید در عالم واقع انجام دهید متفاوت است اگر تصور نکنید که تغییری در نوع رژیم غذایی و تمرینات ورزشی داده اید آنگاه احتمال موفقیت تان به صفر می رسد از خودتان بپرسید: می تونم با داشتن چنین وضعیتی زندگی کنم و کیف دنیا رو ببرم؟ اگر پاسخ شما منفی است تصمیم بگیرید تغییرات واقع بینانه ای در زندگی تان ایجاد کنید به گونه ای که بتوانید با ایجاد آن تغییرات زندگی آسوده ای داشته و نهایت لذت را ببرید.
3-بدنتان را درک کرده و آن را همان گونه که هست بپذیرید: درک وضعیت جسمی و نیکو شمردن آن شما را توانا می سازد که هر کاری را به خاطر آن انجام دهید و سر جنگ و دعوا با بدن خود نداشته باشید حتی اگر استعداد ابتلا به اضافه وزن ژنتیکی را داشته باشید این روش زندگی شماست که نهایتا در روند چاق شدن و چاق ماندنتان تعیین کننده است شکی نیست که ژن ها ایفاگر نقش بسیار مهمی هستند اما قدر مسلم نمی توانند روی تصمیم گیری شما مبنی بر این که شما چه غذایی بخورید یا چند بار در هفته ورزش کنید تاثیر گذار باشند.

-4
یواش یواش وزنتان را کم کنید: از دید زیست شناختی کاهش سریع وزن همواره با گرستگی کشیدن عجین است یعنی مکانیسمی که باعث ذخیره هر چه بیشتر چربی می شود اگر سعی کنید تا آن جا که می توانید مانع از ذخیره چربی در بدنتان شوید آنگاه جسم شما در وضعیت بقا و سلامتی قرار می گیرد از دید روان ناسی ایجاد تغییراتی آرام و تدریجی به شما فرصت می دهد تا خود را با شیوه جدید زندگی وفق دهید و این امر باعث می شود به نتایج بهتر و با ماندگاری بیشتر دست یابید.

-5
هرگز خودتان را محروم نکنید: بی نصیب کردن خودتان از خوردن غذاهایی که خیلی خیلی دوست دارید در نهایت نتیجه عکس می دهد هر چند وقت یک بار از خوردن غذاهای مطبوع خود لذت ببرید بی آن که کوچک ترین احساس گناهی به شما دست بدهد تنها می توانید با افزایش زمان ورزش یا ایجاد تغییرات اندک در نوع غذاهایی که می خورید رعایت نکردن رژیم غذایی را جبران کنید به عنوان مثال با حذف رعایت نکردن رژیم غذایی را جبران کنید. به عنوان مثال با حذف کره یا سس مایونز از روی ساندویچ و در عوض اضافه کردن مقدار زیادی سبزی از خوردن 15 گرم چربی مضر صرف نظر کرده و از سوی دیگر خوراکی با ارزش غذایی بسیار بالا را به بدن خود می رسانید
6-پیشرفت خود را در کاهش وزن ارزیابی کنید: یکی از لباسهای کهنه خود را که دیگر اندازه تان نیست بپوشید ضمنا می توانید یک شلوار جین تنگ بخرید و ببینید که سر انجام آن شلوار چه موقع قالب تنتان می شود. حال می توانید کیلومترها راه بروید یا بدوید می توانید گام به گام به هدفتان نزدیک بشوید می توانید با حفظ اندامی موزون به وزن سلامت خود برسید.
7-نه تنها مواظب نوع غذا و زمان غذا خوردن باشید بلکه حواستان باشد که چگونه و چه زمانی غذا می خورید: آداب غذا خوردن هر کس خاص خودش است هنگام گرسنگی و سیری توجه کامل داشته باشید که بدنتان چه واکنش هایی نشان می دهد قبل از این که بشقاب غذای خود را دو بار پر کنید 20 دقیقه دست نگه دارید تا متوجه شوید که آیا سیر شده اید یا خیر. معمولا همین مدت زمان کافی است که دریابید گرسنگی تان بر طرف شده است بنابراین برای جلوگیری از زیاده روی در خوردن لازم است چنین زمانی را اختصاص دهید.
 8-فعالیت مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید: اگر به رقصیدن تمایل دارید پس در کلاس های آموزش حرکات موزون ایروبیک شرکت کنید اگر از گوش دادن به موسیقی لذت می برید موقع پیاده روی سبک یا سنگین حتما واکمن خود را همراه داشته باشید فعالیت هایی را که از انجام دادن آنها لذت می برید مشخص کرده و تلاشتان را به آنها معطوف کنید.
 9-رقابت جویی را پیشه کنید: اگر اهل مبارزه هستید یک نفر را مثل خودتان پیدا کرده و با او رقابت کنید شما همچنین می توانید از طریق هدف گذاری با خودتان مسابقه بدهید مثلا با خود قرار بگذارید که مسافت طولانی تری را پیاده روی کنید سریع تر شنا کنید و خودتان و دیگران را در چالش قرار دهید و خیلی ساده نهایت تلاش خود را بکنید این فشار اضافی به شما کمک می کند تا به خواسته هایی که دارید جامه عمل بپوشانید.

-10
رابطه خود را با رژیم و ورزش حفظ کنید: صادق بودن با خود یک امر است و آگاه بودن از فرایند پیشرفت امری دیگر ، بسیاری که در کاهش وزن به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند خود اذعان می دارند که ورزش کردن مداوم و نیز نوشتن رژیم غذایی از اهمیت خاصی برخوردار بوده اند اگر بنویسید که چه چیزی را چگونه خوردید و نیز چه زمانی ورزش کردید آنگاه انگیزه تداوم در رعایت رژیم غذایی در شما ایجاد شده و بیشتر می توانید روی اهداف از پیش تعیین شده خود تمرکز کنید.

-11
بدنتان را عضله ای کنید: یاد گرفتن چگونگی تقویت عضلات  ، بدن شما را شکل می دهد و  باعث میشود در طول شبانه روز، عضله ها کالری بیشتری بسوزانند حتی زمانی که در حال استراحت هستید با علمی کردن یک برنامه کاهش وزن سالم و سودمند می توانید بدن خود را در وضعیتی بسیار مناسب قرار دهید تا فرآیند سوخت چربی به بهترین نحو انجام شود.
12-فعالیت تان را زیاد کنید: بی شک می توانید متابولیسم بدن خود را با افزایش میزان کالری هایی که در طول روز می سوزانید افزایش دهید ورزش کردن تنها محدود به پیاده روی منظم روزانه یا انجام حرکات بدنسازی نمی شود از هر فرصتی برای افزایش فعالیت هایتان استفاده کنید به عنوان مثال خودتان را عادت بدهید تا به جای آسانسور از پله ها بالا بروید یا این که عادت کنید که در محیط کار بعد از صرف ناهار و قبل از این که دوباره پشت میز بنشینید چند دقیقه ای راه رفته و نفس عمیق بکشید.

13-گروهی کوچک ترتیب داده و با یکدیگر رقابت کنید: تحقیقات نشان داده افراد هنگام کار کردن با یک شریک یا یک گروه به موفقیت های بیشتر و بزرگتری نایل می شوند برای خود شریکی انتخاب کنید که کاملا هم هیکل شما بوده و او نیز همچون شما هدف کاهش وزن را در سر داشته باشد

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز.

فرا رسیدن عاشورای حسینی تسلیت باد.

http://atasheentezar.persiangig.com/عاشورا/new_folder/یا حسین (4).gif



ای که در کرب و بلا بی کس و یاور گشتی

چشم بگشا و ببین خلق جهان یاور توست

4.gif

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

نگران گیر کردن تیغ ماهی نباشید !

نگران گیر کردن تیغ ماهی نباشید !
برای اینکه مطمئن شوید یک ازمایش کوچک بکنید چند حبه زیتون بجوشانید و درآبش چندتا تیغ ماهی بگذارید چند دقیقه بعد ...



خیلی ها خوردن ماهی را دوست دارند اما ازگیر کردن تیغ ماهیدرگلو میترسند اگر خدایی ناکرده تیغ گیر کرد چند حبه زیتون درظرفی بریزیدوبا یک لیوان اب چند دقیقه بجوشانید بعد اب راصاف کرده
وکم کم اب رابخورید قاشق قاشق چند دقیقه بعد احساس راحتیخواهید کرد.

برای اینکه مطمئن شوید یک ازمایش کوچک بکنید چند حبه زیتون بجوشانید و درآبش چندتا تیغ ماهی بگذارید چند دقیقه بعد تیغها نرم خواهد شد مثل ماکارونی.

ریزش مو: به درمان های معجزه آسا اعتماد نکنید!

ریزش مو: به درمان های معجزه آسا اعتماد نکنید!(2)
بسیاری از آسیب ها ممکن است، باعث ریزش مو در یک ناحیۀ محدود شوند.....

 

رایج ترین علت ریزش مو آلوپسی مردانه است
آلوپسی مردانه ریزش مویی است که مربوط می‌شود به افزایش سن و در هر فردی نسبت به دیگری بنابر عوامل ژنتیکی اش متفاوت است. آلوپسی مردانه با خالی شدن اطراف شقیقه ها یا ایجاد فاصله ها شروع می‌شود، و عقب رفتن مرز پیشانی را با خود به همراه دارد. در موارد دیگر، کم کم وسط سر خالی و طاسی ظاهر می‌شود.

ریزش مو تدریجی است و کم کم شدید می‌شود. موهای قسمت های اطراف و پشت گردن باقی می‌مانند. پوست سر طبیعی است. به علاوه، موها تمایل به ضعیف شدن دارند. زنان هم از این طاسی در امان نیستند، 10 تا 20% زنان نیز از آلوپسی مردانه رنج می‌برند.

زنان بیشتر و بیشتر به این مشکل دچار می‌شوند، بدون اینکه دقیقاً علت آن را بدانیم. این افزایش ممکن است به علت مصرف داروهای پیشگیری از بارداری خوراکی باشد. استرس نیر می‌تواند نقش مهمی در این افزایش بازی کند، شیوۀ زندگی زنان پراسترس تر از گذشته شده است. ریزش موی زنان با شکل ریزش موی مردان متفاوت است و بیشتر وسط سر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تشخیص باید توسط یک متخصص پوست سر صورت گیرد
برای تشخیص اینکه ریزش مو طبیعی است یا به علت وجود یک مشکل بروز پیدا کرده، پزشک می‌تواند دو تست ساده انجام دهد: تست کشش و تریکوگرام. در اولین تست یعنی تست کشش، پزشک به دسته ای از موها در سه ناحیۀ مختلف کشش خفیفی وارد می‌کند. اگر سه تار مو یا تعداد بیشتری کنده شوند، طبیعی است.

در تست تریکوگرام قسمتی از موها بازهم از سه قسمت مختلف برداشته می‌شود تا زیر میکروسکوب بررسی شوند و تعداد موهای مراحل آناژن و تلوژن مشخص گردد. اگر تعداد موهای آناژن و تلوژن کمتر از سه باشد، نشانۀ وجود یک مشکل و آسیب است.  

آلوپسی مردانه: هشدار دربارۀ قول درمان های معجزه آسا باشد!
تبلیغات زیاد، متنوع و متفاوتی وجود دارند که محصولاتی را برای مقابله با ریزش مو معرفی می‌کنند، اما باید بدانید که این محصولات معجزه آسا! هیچ فایده ای ندارند و استفاده از آنها فقط هدر دادن وقت و پول است. درمان توسط اسید آمینه های گوگردی (سیستین) یا ویتامین ها (ویتامین B5 و بیوتین) می‌توانند در جلوگیری از ریزش موی فصلی مؤثر باشند. برای درمان آلوپسی مردانه، فقط  دو دارو بعضی خواص را دارند، یعنی: مینوکسیدیل و فیناسترید.
در اصل، مینوکسیدیل برای درمان پرفشاری خون استفاده می‌شد، اما این دارو از خود تأثیراتی در رشد موها نیز نشان داده است. مینوکسیدیل در 70% موارد جلوی ریزش موها را گرفته و رشد آرام یا متعادل 40 درصدی در رویش موها را با خود به همراه داشته است. این درمان نیز به اندازۀ خود محدود کننده است چرا که باید دارو شب و صبح روی پوست سر مالیده شود. از سوی دیگر، به محض توقف مالیدن دارو، اثر آن هم متوقف شود.
 فیناسترید دارویی است که مخصوص مردان است تا جلوی پیشرفت آلوپسی مردانه را بگیرد: این دارو خوراکی است و تأثیر آن توسط مطالعات کلینیکی محاسبه شده است؛ در 80% موارد جلوی ریزش موها را گرفته و در 60% موارد باعث رشد آرام و متعادل مو شده است. اما تأثیر آن در ریزش موهای پیشرفته چندان قابل توجه نبود.
یادآوری می‌شود که هزینۀ هیچ کدام از این دو دارو توسط تأمین اجتماعی [فرانسه] پرداخت نمی‌شود.
در صورت وجود آلوپسی، جراحی بهترین درمان است
رایج ترین روش مورد استفاده پیوند است. در این روش بخشی از موهای قسمت هایی که به هیچ وجه نریخته از پوست سر برداشته می‌شود. و به بخش های کوچکی که هر کدام شامل سه تار مو است، تقسیم می‌شود، سپس دوباره در نواحی بدون مو کاشته می‌شوند. این روش امکان دست یابی به ظاهری کاملاً طبیعی را فراهم می‌کند. این جراحی که با اعمال بی حسی موضعی انجام می‌شود، درد بسیار کمی دارد.
با این حال، جراحی محدودیت های خودش را دارد. ضمناً، کسی که طاس شده دیگر نمی‌تواند موهای فراوانی داشته باشد، زیرا ناحیۀ دهندۀ مو به خاطر دادن مو به سطح طاس، بسیار فقیر شده است. هزینۀ این جراحی نیز بسیار زیاد است و ممکن است شما را منصرف کند! 

6دلیل برای خوردن کیوی


6 دلیل برای خوردن کیوی
کیوی از جمله میوه‌های پرخاصیتی است که در اینجا به برخی از خواص آن پرداخته‌ایم....


یک عدد کیوی بزرگ بدون پوست دارای عناصر زیر است:

1. 3 گرم فیبر که کلسترول را کاهش داده، از سرطان روده جلوگیری می‌کند و به کنترل انسولین کمک می‌کند.

2. در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود، ویتامین C بیشتری دارد.

3. حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است (ویتامین A و E که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌زنند) مفید هستند.

4. حاوی فیتوناترینت‌هائی از جمله کارتونویید و فلاونویید است که تحقیقات نشان داده که از DNA در برابر رسیدن آسیب‌های مربوط به اکسیژن محافظت می‌کنند.

5. حدود 10 درصد از پتاسیم پیشنهادی روزانه را داراست (حدود 300 میلی‌گرم) که یک الکترولیک خوب برای ریکاوری بعد از تمرین است.

6. دارای مقادیر قابل ملاحظه‌ای فولات است که بدن را درمقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و غیره محافظت می‌کند و برای شکل‌گیری هموگلوبین‌های حامل اکسیژن ضروری است.

فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد



http://www.quranct.com/gallery/images/3/1_2008_12_21__18_36_32_news.jpg

با آب طلا نام حسین قاب کنید


با نام حسین یادی از آب کنید


خواهید مه سربلند و جاوید شوید

تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید


فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد .


چرا می‌گویند قبل از وارد استخر شدن، دوش بگیرید؟

چرا می‌گویند قبل از وارد استخر شدن، دوش بگیرید؟
قبل از وارد شدن به استخر باید دوش بگیرید. این کار برای ما تبدیل به عادت شده است و اصرار می‌کنیم که فرزندانمان قبل از دویدن و شیرجه زدن داخل آب، دوش گرفتن را فراموش نکنند. اما چرا باید دوش گرفت؟

 

استخر: حواستان به مواد تحریک کننده باشد!
برای پاکیزه نگه داشتن آب، باید از مواد ضدعفونی کننده (کلر، بروم، اُزن،...) استفاده کرد. اما نباید در استفاده از آنها زیاده روی کرد زیرا ممکن است تحریک کننده باشند و باعث بروز مشکلات چشمی، پوستی (اگزما)، یا تنفسی (برونشیت، آسم) بشوند. البته این اقدامات که توسط گردانندگان استخر انجام می‌شود برای راحتی افراد است.
در واقع، مواد ضد عفونی کنندۀ آب با مادۀ ارگانیکِ (آمونیاک) شناگران (عرق، آب دهان، ادرار، ترشحات بینی، مایعات پوست، پوست سر...) ترکیب می‌شوند که موادی سرایت کننده، شیمیایی و خطرناک مانند تری کلرامین یا کلرفُرم تولید می‌گردد. 
برای کم کردن این انتشارهاست که توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد آب شوید، دوش بگیرید. بنابر داده های آژانس امنیت سلامت محیط زندگی و کار، تقویت اصول بهداشتی بدن باعث کاهش غلظت مواد آلاینده خواهد شد (البته به موازات بهبود روش های ضدعفونی کردن آب).
ضمناً شناگران به طور منطقی باید کلاه شنا بر سر بگذارند و می‌بایست قبل از شنا بدن شان را زیر دوش با صابون بشویند، البته گذاشتن کلاه از قبل اجباری شده بود.

توصیه هایی به شناگران
در اینجا چند توصیه داریم که باعث حفاظت بیشتر از شناگران، شناگران حرفه ای، مربیان و دیگر پرسنل استخر که به طور ویژه در معرض خطر هستند، مفید خواهد بود. خوب است بدانید که شواهد متعددی از بروز آسم بین این افراد دیده شده است. در نهایت رعایت اصول بهداشتی، برای کودکان (زیر دو سال) که سیستم تنفسی و ایمنی بدن شان هنوز در مرحلۀ تکامل قرار دارد، نیز ضروری است.   
قبل از شنا بدن تان را با صابون بشویید و دوش بگیرید، این دوش گرفتن شامل استخر هتل ها، کمپ ها، اقامت گاه های تعطیلات و... نیز می‌شود.
کلاه شنا بر سر بگذارید.
از حوضچۀ کوچک که در نزدیکی خروجی دوش ها قرار دارد، عبور کنید.
در صورت ابتلا به بیماری های قابل سرایت، مانند ورم روده از شنا کردن خودداری کنید.
قبل از صابون زدن بدن و دوش گرفتن، توالت بروید.
حریم مکان هایی را که نباید کفش به پا داشته باشید، رعایت کنید.

توصیه تغذیه‌‌ای برای ترک اعتیاد


6 توصیه تغذیه‌‌ای برای ترک اعتیاد
پر واضح است که سوء مصرف مواد، آثار تخریبی بسیاری بر بدن ما خواهد داشت...

 

1- برنامه غذایی در دوران ترک وابستگی، باید حاوی مقادیر کافی از ریزمغذی‌ها و درشت ‌مغذی‌‌ها باشد تا بتواند بدن شما را در بازسازی بافت ‌ها و رفع آسیب‌‌های وارده یاری رساند.

بهتر است علاوه بر ۳ وعده غذای اصلی، از ۲ میان وعده‌ غذایی نیز سود جست. به عبارت دیگر ۵ وعده غذایی سبک ‌تر مهم‌‌تر از ۳ وعده غذایی مفصل است.

میان ‌وعده‌های غذایی کمک می ‌کنند اختلاف بین حداقل و حداکثر قند خون در طول روز کاهش یابد؛ چون یکی از عواملی که موجب تغییرات خلق بیمار، احساس افت انرژی و خستگی، تحریک‌ پذیری و عصبانیت در طول روز می‌شود، نوسان‌‌های قندخون است. به طور کلی، در دوران ترک وابستگی، رژیم غذایی پُرپروتئین و غنی از کربوهیدرات (قند) مفید خواهد بود.

2- خوردن میوه و سبزیجات تازه و غذاهای حاوی غلات کامل (مثل نان‌‌های سبوس ‌دار و برنج سبوس‌‌دار) می‌‌تواند منابع ویتامینی لازم را برای‌تان تامین کند. مصرف روزانه یک قرص مولتی ویتامین کافی است و زیاده‌ روی در مصرف ویتامین‌‌ها آسیب ‌رسان است.

3- برای رفع یبوست مزمن، مصرف غذاهای حاوی فیبر بالا کمک‌ کننده است. میوه و سبزیجات از این لحاظ موثر هستند و از بروز عوارضی چون هموروئید (بواسیر)، پیشگیری می‌کنند. مصرف داروها و فرآورده‌های ملین نیز کمک ‌کننده‌ هستند.

4- در مصرف چربی‌ها محدودیت قایل شوید. هر چند که ۳۰ درصد از کالری غذای ما باید از مصرف چربی‌ها تامین شود ولی فرهنگ غذایی ما به گونه‌ای است که معمولا مقادیر به مراتب بیشتر از ۳۰ درصد انرژی روزانه خود را از مصرف چربی‌ها تامین می‌کنیم.

5- از مصرف کافئین حتی ‌الامکان اجتناب کنید. به تدریج از روزهای آغازین ترک مواد، مصرف کافئین را کاهش دهید و این روند را تا رسیدن به حداقل میزانی که می‌توانید، ادامه دهید. یادتان باشد که قهوه دم‌ کرده، چای، نوشابه‌، کاکائو و شکلات و نسکافه حاوی مقادیری کافئین هستند.
6- مصرف قند و شکر و شیرینی‌جات نیز می‌تواند به عنوان یک محرک عمل کند لذا ضرورت دارد مصرف آن‌ها را متناسب با میزان فعالیت فیزیکی خود تنظیم کنید. به علاوه، هنگام تمایل به شیرینی بهتر است میوه‌‌های شیرین بخورید.

تشخیص شخصیت شما با ساندویچ مورد علاقه تان !!

تشخیص شخصیت شما با ساندویچ مورد علاقه تان !!

تشخیص شخصیت شما با ساندویچ مورد علاقه تان !!
آیا می دانید کدام ساندویچ نشانگر هوش شماست ؟ کدام نشان دهنده سلیقه شما و .....


نتایج یك مطالعه جالب از سوی روانشناسان در انگلیس نشان داد، افرادی كه ساندویچ پنیر و خیارشور را به دیگر انواع ساندویچ‌ها ترجیح می‌دهند به احتمال زیاد اشخاصی باهوش و با ضریب هوشی بالا هستند.
 این روانشناسان با توجه به نتایج مطالعات اخیر ادعا كرده‌اند كه انتخاب نوع ساندویچی كه مورد علاقه شما است می‌تواند نشان‌دهنده ویژگی‌های شخصیتی شما باشد. دكتر الیزابت جونز روانشناس انگلیسی و دستیاران وی پس از مصاحبه با 2000 شهروند در این كشور «هشت شخصیت اصلی ساندویچی» را شناسایی كردند.

 جونز و دستیارانش در بررسی‌های خود به این احتمالات قوی دست یافتند؛ افرادی كه از ساندویچ پنیر و خیارشور لذت می‌برند، ضریب هوشی بالاتری دارند در حالی كه افرادی كه ساندویچ حاوی گوجه، كاهو و ژامبون با نان كنجددار را ترجیح می‌دهند، اغلب اشخاص فرصت طلبی هستند.

همچنین اشخاصی كه به خوردن همبرگر با سالاد در نان سفید علاقه دارند، انسانهای آینده‌نگری هستند و افرادی كه عاشق ساندویچ حاوی گوشت ورقه شده گاو هستند اغلب شخصیت شتاب‌زده‌ای دارند.

این متخصصان همچنین متوجه شدند، افرادی كه ساندویچ تخم مرغ با سس مایونز دوست دارند، واقعا اهل ماندن در خانه هستند.

در ادامه این مقاله آمده است: انسان‌های بلند پرواز معمولا ساندویچ سنتی تن ماهی با ذرت شیرین را ترجیح می‌دهند در حالی كه افرادی كه روح حساسی دارند، ساندویچ میگو با نان قهوه‌ای را بیشتر انتخاب می‌كنند. علاوه بر اینها افراد برون‌گرا بیشتر ترجیح می‌دهند ساندویچ جوجه بخورند.

نکته برای سالم ماندن در فصل سرما

۱۰ نکته برای سالم ماندن در فصل سرما
در فصل سرد، سرماخوردگی و سرفه شیوع پیدا می کند. اگر می خواهید با روش های طبیعی خود را از سرماخوردگی مصون نگه دارید، به این چند نکته توجه کنید....

 

* برای به دست آوردن انرژی فوری و ایجاد گرما در بدن؛ گردو، زردآلو، کشمش و میوه های خشک میل کنید. این نوع میوه ها رطوبت پوست را حفظ می کند و در نتیجه مشکل خشکی پوست برطرف می شود.

* بتاکاروتن موجود در هویج، سردرد را برطرف می کند.

 * برای تقویت سیستم ایمنی بدن، روزی ۲ تا ۳حبه سیر قبل از غذا بخورید.

* چای سبز، علاوه بر ایجاد نشاط، گلودرد را برطرف می کند.

* ویتامین c یکی از بهترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است. بنابراین مواد غذایی طبیعی غنی از ویتامین c را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

* برای ایجاد احساس آرامش و رهایی از اضطراب، کمی روغن استوقودوس را روی گردن و مچ دست بمالید.

 * آب گوجه فرنگی نه تنها سرشار از ویتامین c است بلکه حاوی آنتی اکسیدان نیز می باشد.

 * مواد غذایی غنی از فیبر مانند آناناس را به رژیم غذایی اضافه کنید تا علاوه بر بهبود عملکرد گوارش، التهاب روده نیز کاهش پیدا کند.

* عطسه های مکرر باعث خون ریزی بینی می شود. کمی سبزی حاوی ویتامین k به رژیم روزانه خود اضافه کنید تا خون در محل زخم زودتر لخته شود.

 

* اگر از سرفه های شدید رنج می برید، هر یک ساعت یک قاشق مرباخوری دم کرده آویشن مصرف کنید.